Kontakt

Steen Rode-Møller

Ansvarsområde: Formand
Telefon: +45 98 24 75 25 / +45 23 80 23 81

Læs min historie...

Født 1951 og blev som 14 årig overladt hvervet at vedligeholde familiens Folkevogne og en OPEL A model. Ud over en ny SCO-knallert, senere NIMBUS og siden 1996 en BMW 90/6 med Steib sidevogn, har det været de 4-hjulede, der køretøjsmæssigt har fyldt mest. Min første bil var en 1930 FORD A 1/2 tons pick-up. Den blev restaureret og solgt og siden er mange biler gået gennem mine hænder.

Jeg var officer i Flyvevåbnet fra 1970 til 30. april 2012 hvor jeg gik på pension.

Jeg har flere forskellige biler i min samling, dog mest Folkevogne.  Jeg tilstræber at holde mine køretøjer originale, men har stor respekt for det håndværksmæssige arbejde, der er lagt i mange ombyggede køretøjer.

Jeg er formand for VW-Veteranklub Danmark og er medlem af div. klubber og foreninger. Jeg blev formand for MhS den 1. april 2015.

Lisa Mikkelsen

Ansvarsområde: Kasserer
Telefon: +45 29 70 88 44

Læs min historie...

Jeg var i 1997 med til at starte Fiat Mini Klub Sjælland og har frem til 2012 været med i bestyrelsen dels som kasserer senest som formand. Min mand og jeg har gennem årene samlet en del små Fiat’er, haft en Ford Y og har nu også en Buick fra 1929. Jeg er redaktør på klub- og medlemsblade for et par bilklubber. Jeg er også medlem af Bornholms Motorveteraner.

Jeg har tidligere i seks år siddet i Motorhistorisk Samråds bestyrelse og har efterfølgende virket som Motorhistorisk Samråds revisor i tre år. Jeg har altid haft en stor interesse for veterankøretøjer og ønsker, at vi skal værne om og bevare denne kulturarv. Jeg forsøger også at formidle interessen for veterankøretøjer videre til den yngre generation.

Lars Genild

Ansvarsområde: Bestyrelsesmedlem - FIVA og Nordisk kontakt - FIVA Vicepresident og formand for FIVAs Legislation Comitee
Telefon: +45 20 30 07 58

Læs min historie...

Er årgang 1961 og maskinmester af profession.

Startede karrieren udi motorkøretøjer som otte årig, hvor der blev indkøbt en NSU Quickly til at tosse rundt på, NSU’en blev håndmalet til egen stor tilfredshed i lilla og gul. Senere fik NSU’en selvskab af en Wooler knallert der dog aldrig endte med at blive nogen drømmeknallert.

Da alderen nåede de 15 år og det blev lovligt at køre knallert, var det naturligt at gå en klasse op til først en Vespa 150 Gran Sport og siden en MZ, de lyse sommeraftener blev hverken brugt til at hænge på gadehjørner eller slå ældre damer ned, men de havde nok snarere et ønske om at slå os ned, så vi i det mindste kunne holde en lille pause i markræset med Mercedes 190, Simca 1000 og et par Volvo Amazon inden vi totalt ombyggede en VW Boble til ren chassisramme og motor.

Glæden ved motorcyklerne er dog holdt ved, hvor især BSA har haft en særlig stjerne, sammen med Moto Guzzi og Triumph.

Det rent organisatoriske startede med formandskabet i 1992 for Dansk BSA Klub og i midt-halvfemserne en bestyrelsespost i MhS. Overgik i 2008 til æresmedlem i BSA klubben, hvor der i dag alene nydes privilegier, og gennem årene med pauser fortsat i MhS for BSA Klubben og/eller Albion klubben.

Står i dag for de internationale relationer til såvel de nordiske og baltiske lande samt FIVA, med særlig fokus på international lovgivning.

Michael Deichmann

Ansvarsområde: Bestyrelsesmedlem - Historiske nummerplader og erklæringer
Telefon:  +45 71 70 35 25 (Alle hverdage 18 - 19)

Læs min historie...

I 1969 flyttede Børge Kaa sit happengut fra Pedershvile syd for Helsinge til Egemosegård I Rågeleje med henblik på at skabe sit eget museum. Jeg var 14 den sommer og kravlede på et tidspunkt under porten ind til laden sammen med min bror og nogle venner, og fra da af var jeg solgt til stanglakrids og gamle biler!

Senere fik jeg en Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine (“Ford Eifel”) af Børge for noget jeg havde hjulpet ham med “..og I kan enten køre I den på marken bag museet, eller sætte den i stand til når I får kørekort.” Jeg var 16 da og valgte sidste option og knap en uge efter at jeg havde bestået køreprøven på min 18 års fødselsdag I 1973 var Ford’en synet og indregistreret. Den er så senere (I 1982) “taget ud af drift med henblik på egentlig restaurering, og det er den stadig :-).

I 2006 havde jeg så fornøjelsen af at erhverve endnu en bil fra Børge Kaa, nemlig hans “Korsbæk Taxi” – en Ford T Touring, der sidst i 1920’erne er ombygget til 4-dørs lukket på Kettinge Karosserifabrik. Siden er det blevet til endnu en Børge Kaa bil, nemlig dyrlægens røde Ford T pick-up fra Dyrlægens Plejebørn.
Jeg har således været I veteranbilsverdenen I over 40 år on/off og har I de senere år også begyndt at hjælpe lidt til I noget organisationsarbejde.

Således har jeg for år tilbage været engageret I at skulle hjælpe og aflaste Erik Mieth I arbejdet med de historiske nummerplader og har blandt andet knyttet kontakter til deciderede eksperter ud I nummerpladehistorie – noget vi nyder stor glæde af I “Nummerpladeudvalget” under MhS, som jeg er medlem af. Selv om jeg for tiden kun har førkrigsbiler (før WWII) er jeg bestemt ikke uden interesse for korrekt restaurerede biler fra “min egen tid” ligesom jeg da også har en drøm om en gang at få en rigtig førkrigs messing bil – altså fra før “den store krig”. Jeg mener derfor selv at kunne varetage interesser for hele spektret af “veteranbiler” så længe de ikke er ombyggede til ukendelighed.

Nu vil jeg tage skridtet fuldt ud og noget mere forpligtende ved at tilbyde mit kandidatur til en af pladserne I bestyrelsen af MhS. Jeg skal desuden overtage nummerpladearbejdet efter Erik Mieth og vil I bestyrelsen arbejde for at denne unikke ordning fastholdes og udbygges – bl.a. Med gule plader til last og varevogne. Og så vil jeg arbejde på at fastholde SKAT på lovens bogstav om “historisk korrekte nummerplader”

Mikael Arngren

Ansvarsområde: Bestyrelsesmedlem
Telefon:  +45 61 68 12 47

Læs min historie...

Mit navn er Mikael Arngren, jeg er en årgang 1954 så for længst veteran (pensionist).

Jeg bor ved Brovst og i mit værksted står der pt. en Opel GT fra 1972, En Yamaha TX 750 fra 1973 samt en Honda CB 350 Four fra 1973.

Ellers transporterer jeg mig rundt i Toyota Auris Hybrid eller på nakken af en Yamaha FJR 1300.
Interessen for veteraner har jeg haft siden ungdommen da jeg som knægt så en rød Opel Gt ved en forhandler ved Åbybro. Der var jeg solgt

Er PT formand for Opel GT Klub Danmark, samt menigt medlem af Nordjysk Veteran Motorklub og t Touring Klub Danmark. (MC)

Privat er jeg samlevende med Alice der deler min passion for historiske køretøjer og den kulturarv de repræsenterer, da hun selv er opvokset i en familie med veteranbiler og MC.

Arbejdsmæssigt indtil 2017 har jeg været ansat på Kompetencecenter for organisationsudvikling ved AMU Nordjylland i Aalborg gennem 36 år som konsulent, udvikler og underviser og har stadig fra tid til anden småopgaver, når lejligheden og tiden byder sig.

Christian Vegger Therkelsen

Ansvarsområde: Bestyrelsesmedlem
Telefon:  +45 22 57 80 78

Læs min historie...

Christian Vegger Therkelsen er vokset op med klassiske biler og har fra en tidlig alder haft en brændende passion for amerikanske specialsportsvogne fra halvtredserne og tresserne.  

Christian er uddannet jurist og arbejder til daglig i centraladministrationen, hvorfra han har stor erfaring med lovgivningsarbejdet, fortolkningsspørgsmål og udarbejdelse af politiske forhandlingsnotater.

Torben Olesen

Ansvarsområde: Bestyrelsesmedlem
Telefon: +45 40 17 42 49  eller  +45 40 15 42 40

Læs min historie...

Født i 1958 jeg søgte som 14 årlig om at stoppe skolegang efter 7 klasse.  Hvor Kom i lære som automekaniker som 14 årige og nåde lige at få mit kørekort på min 18 års fødselsdag, som man skulle have for at blive udlært. Efter nogle måneder, starte jeg som selvstændig mit eget autoværksted I Odense april 1977 og der ligger jeg stadigvæk, havde 40-års jubilæum i 2017. 

Jeg har sideløbende med daglig dagens biler lavet gamle biler og elsker pladearbejde som jeg er selvlært i. Min første bil var 2 Morris 1000, den blev bygget og samlet til en hel bil. Den blev solgt inden jeg fik kørekort.  Så blev det en Volvo 210 som var min firmabil indtil 1995.

 Jeg er gift og har 3 børn og 6 dejlige børnebørn så jeg har en dejlig familie der støtter min lidenskab til de gamle biler.

Jeg har været mellem af DVK. Siden midt i 80’erne.  Og medlem af MHS. Som suppleant.

Niels-Henrik Kjær

Ansvarsområde: Suppleant
Telefon:  2383 2121

Læs min historie...

Jeg er født i 1956 og har altid interesseret mig for biler og mekanik.

Allerede som 10-årig stod jeg og ”klemte næsen flad” hos Renault importøren Bdr. Fritz-Hansen, hvor jeg forelskede mig i en Renault 1908 Type AG. -  Jeg måtte dog vente til jeg var 17 år, før jeg købte min første veteranbil, en Ford A 1930.

Jeg har gennem de sidste 15 år været arrangør af veteranbilløbet ”Holbæk-løbet” med op til 100 deltagende biler.

Derudover har jeg siddet i bestyrelsen for Rolls-Royce Entusiasts Klub Danmark i en årrække.

Jeg nyder at restaurere mine gamle biler og min kærlighed ligger mest i perioden fra 1886 til 1920, men min samling, som tæller ca. 30 køretøjer – mest biler, strækker sig til 1947.

Jeg bor i Holbæk, hvor jeg indtil for et par år siden drev et vvs-firma.

Trods mit handicap som ordblind, tror jeg på, at jeg kan bidrage med noget til den hobby, som jeg elsker og som har præget hele mit liv.

Ketty Overgaard Kristensen

Ansvarsområde: Suppleant
Telefon: 2925 5209

Læs min historie...

Årgang 1971, og har siden konfirmationsalderen været bidt af en gal folkevogn. Det har betydet, at jeg har været med i VW Veteranklub Danmark i mere end 36 år, og bestyrelsesmedlem der i omkring 20 år, med forskellige positioner.

Min første bil var en folkevogn fra 1959 med stof-foldetag, den blev solgt, og siden er en årgang 1964 kommet til.

Hjemme er det ikke kun mig, som har interesse for veteraner, min mand har også et veludviklet samlergen, og vi har lidt forskelligt i samlingen, herunder veteranknallerter, et par Nimbus’er, traktorer og andre landbrugskøretøjer.

Til dagligt har jeg min gang i vindmølleindustrien, sidder i toldafdelingen og sørger blandt andet for, at reglerne bliver overholdt, når godset sendes rundt i verden.

Jeg vil meget gerne være med til at finde holdbare løsninger for, hvordan vi kan blive ved at holde de gamle køretøjer kørende og fungerende i en verden, hvor miljøkrav og vilkår konstant strammes.

Sekretariatet: Johnny B. Rasmussen

Ansvarsområde: Sekretariatet
Telefon: +45 23 47 41 63  (Alle hverdage 9.00 - 14.00)

 

Yderligere info...

Sekretariatsleder Johnny B. Rasmussen står for den daglige kontakt mellem bestyrelsen og samrådets klubber. Har man spørgsmål til ejerskabet af et historisk køretøj, eller er man i tvivl om hvilke love og regler der gælder på området, så er man altid velkommen til at kontakte sekretariatet for en snak.

Sekretariatet er som hovedregel åbent hverdage mellem kl. 9.00 og kl. 14.00

Johnny kan også være behjælpelig med at oplyse om hvilke krav der stilles for optagelse af nye klubber, og hvilke fordele der kan være for klubberne der er optaget under samrådets paraply.