Klubforsikringer

Gældende forsikringspolicer for de tilsluttede klubber i Motorhistorisk Samråd:

Erhvervsansvarsforsikring.
Den dækker klubbens gæster i forbindelse med arrangementer og klubaftener. En sådan forsikring er ofte krav fra Politiet og Kommunen, for at opnå de nødvendige tilladelser til at afholde eksempelvis et træf.

Netbankforsikring.
Denne dækker de midler der er indestående på klubbens bankkonti. Som udgangspunkt har private ikke behov for at forsikre mod indbrud i en netbank, men foreninger vil ofte blive sidestillet med erhvervsdrivende, som ikke nødvendigvis kan få deres tab dækket ved et sådan indbrud.

 

Arbejdsskadeforsikring.
Dækker klubbens egne medlemmer, medens de arbejder for deres klub, hvad enten det er under et arrangement, ved afholdelse af klubmøder og bestyrelsesmøder, eller under arbejde med den daglige drift af klubben. Arbejdsskadeforsikring er lovpligtig, hvis man har ansatte. Motorhistorisk Samråd har en arbejdsskadeforsikring for at dække de gråzoner, hvor arbejdsskadestyrelsen anser frivilligt, ulønnet arbejde som omfattet af lovgivningen om arbejdsskade.

 

Alm. Brand, der har udstedt forsikringspolicerne, har endvidere udfærdiget en FAQ. Her giver assurandør Henrik Malmgren, en mere uddybende forklaring på hvad forsikringspolicerne kan bruges til og hvordan.

SENESTE NYHEDSBREVE
Eksempel: Brugsværdien på de sidste årgange af den smukke Ford Capri vil være omkring 60.000 kr. På den første årgang vil brugsværdien i dag være omkring 12.000. Før lovændringerne var de tal 33.000 kr. og 6.000 kr.
Stor stigning i veteranafgiftskroner til statskassen
Stor stigning i veteranafgiftskroner til statskassen Efter 3 år med de mange markante ændringer til Registreringsafgiftsloven, har vi været meget ...
2023 blev et godt begynderår for vejsidesyn
2023 blev et godt begynderår for vejsidesyn
2023 blev et godt begynderår for vejsidesyn Færdselsstyrelsens nye tiltag med vejsidesyn af motorcykler, og ministerens fokus på de mest ...
Kreativ montering af sideblink, som illustreret her på en 1927 Amilcar CCGS tilhørende Henning Thomsen, burde ikke være nødvendig. (Foto: Søren Ditlev Jensen, Strøjer Samlingen)
Detailforskrifterne har været til serviceeftersyn
Detailforskrifterne har været til serviceeftersyn I slutningen af januar kunne Motorhistorisk Samråd, og en lang række andre, aflevere et omfattende ...