Orientering fra Motorhistorisk Samråd

Motorhistorisk Samråds formand, Søren Jacobsen, besluttede i går at træde tilbage som formand. I forbindelse hermed udsendte han en orientering i bestyrelsens navn. Det var uheldigt, da bestyrelsen intet vidste herom.
For et år siden havde MhS et ekstraordinært bestyrelsesmøde, hvor der blev oprettet en næstformandspost for at aflaste formanden, som i kortere eller længere perioder ikke havde mulighed for at varetage formandspostens arbejdsopgaver. Dette har umiddelbart ikke vist sig tilstrækkeligt og har desværre resulteret i, at presserende sager gang på gang er blevet udsat, til stor skade for MhS arbejde.
Bestyrelsen og Søren Jacobsen er i bund og grund fuldt ud enige om, hvad vores fokus er, og en eventuel uenighed er alene grundet i udmøntningen af disse fokusområder.

Men det betyder ikke, at arbejdet pludselig standser her. Det arbejde, som Søren har været med til at sætte i gang, og brugt megen energi på, bliver nu fortsat med andre kræfter. Målet er stadig det samme.
Vi vil gerne benytte lejligheden til at takke Søren Jacobsen for hans indsats som formand gennem de sidste 4 år.

Næstformanden, Steen Rode-Møller, er indtil videre konstitueret som ny formand.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Motorhistorisk Samråd

SENESTE NYHEDSBREVE
Kør sommeren i møde
Kør sommeren i møde
Motorhistorisk køredag den 5.juni   Igennem de sidste mange år har grundlovsdagen, den 5.juni, været udnævnt til Motorhistorisk køredag, altså den ...
Motorhistorisk Samråds bidrag til Regeringens Ekspertgruppe
Motorhistorisk Samråds bidrag til Regeringens Ekspertgruppe
Motorhistorisk Samråd har gennemgået afgiftslovgivningen og tilsendt SMV-Regeringens ekspertgruppe, en længere redegørelse, der beskriver vilkårene for ejerskabet af de historiske ...
Status på både Skrotningsdirektivet og Synsdirektivet
Status på både Skrotningsdirektivet og Synsdirektivet
I en status på Skrotningsdirektivet og Synsdirektivet, ser det ud til at vi får lov at beholde vejsidesynet, og at ...