På et konstruktivt møde med Skats motorafdeling har motorhistorisk Samråd opnået aftale om flere forbedringer til den eksisterende ordning med historiske nummerplader.
De længe efterspurgte nummerplader til de ældste motorcykler vil nu indgå i sortimentet. Hidtil har man til motorcykler fra 1903 til 1918 skullet udlevere nummerplader til personbiler, ud over at det ikke har været historisk korrekt, så er det jo uhensigtsmæssigt med nummerplader der kan være op til en halv meter i bredden på en nok i forvejen klejn motorcykel. Vores og medlemmernes research omkring de her gamle motorcykelnummerplader, viser at den rigtige størrelse til en MC er nøjagtig halv størrelse af dem til bilerne.
Siden ordningen med historiske nummerplader trådte i kraft, har der været en fejl på den nummerplade serie der hedder type 5.5 (fra 1. juli 1950 til 1. april 1958) Dem med et bogstav og fire tal, har været produceret på en plade med længden 345 mm, hvor den korrekte længde er 320 mm viser vores research. Type 5.5. vil også blive tilrettet til det korrekte her efter.
Der ud over så fik delegationen, med Samrådets specialist Erik Mieth i spidsen, sekunderet af formand Søren Jacobsen og sekretariatsleder Johnny B. Rasmussen, hjemmearbejde for. Der har nemlig igennem årene været observeret en del fejl på historiske nummerplader, fejl som vi fra Motorhistorisk Samråds side gerne så blev rettet, også på allerede producerede plader. Da der i det tilgængelige researchmateriale kan opstå tvivl om hvad der er korrekt for enkelte typer, vi vil derfor gå i gang med en større dokumentation af de oprindelige nummerplader som stadig findes rundt i landet. Dette for at fastslå en gang for alle hvad der er det historisk korrekte. Der er fra flere hold i hobbyen allerede opnået tilsagn om at deltage i dette researcharbejde, hvilket vi naturligvis takker mange gange for, og vil se frem mod et frugtbart samarbejde med.