Præsentation af kandidater til bestyrelsen

Den 23. november på Comwell hotel i Middelfart afholdes Motorhistorisk Samråds årsmøde. I disse dag er vi ved at færdiggøre indkaldelsen der vil tilgå klubberne snarest. Et af emnerne på dagsordenen bliver at vælge to nye medlemmer til bestyrelsen.

Her følger en lille præsentation af de to kandidater der ind til videre er opstillet.

Lisa MikkelsenLisa Mikkelsen, Nexø

Jeg var i 1997 med til at starte Fiat Mini Klub Sjælland og har frem til 2012 været med i bestyrelsen dels som kasserer senest som formand.

Min mand og jeg har gennem årene samlet en del små Fiat’er, haft en Ford Y og har nu også en Buick fra 1929. Jeg er redaktør på klub- og medlemsblade for et par bilklubber. Jeg er også medlem af Bornholms Motorveteraner.

Jeg har tidligere i 6 år siddet i Motorhistorisk Samråds bestyrelse og har efterfølgende virket som MhS’ revisor i 3 år.

Jeg har altid haft en stor interesse for veterankøretøjer og ønsker, at vi skal værne om og bevare denne kulturarv. Jeg forsøger også at formidle interessen for veterankøretøjer videre til den yngre generation.

 

  

Michael DeichmannMichael Deichmann

I 1969 flyttede Børge Kaa sit happengut fra Pedershvile syd for Helsinge til Egemosegård I Rågeleje med henblik på at skabe sit eget museum. Jeg var 14 den sommer og kravlede på et tidspunkt under porten ind til laden sammen med min bror og nogle venner, og fra da af var jeg solgt til stanglakrids og gamle biler!

Senere fik jeg en Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine (“Ford Eifel”) af Børge for noget jeg havde hjulpet ham med “..og I kan enten køre I den på marken bag museet, eller sætte den istand til når I får kørekort.” Jeg var 16 da og valgte sidste option og knap en uge efter at jeg havde bestået køreprøven på min 18 års fødselsdag I 1973 var Forden synet og indregistreret. Den er så senere (I 1982) “taget ud af drift med henblik på egentlig restaurerering, og det er den stadig :-).

I 2006 havde jeg så fornøjelsen af at erhverve endnu en bil fra Børge Kaa, nemlig hans “Korsbæk Taxi” – en Ford T Touring, der er ombygget til 4-dørs lukket på Kettinge Karosserifabrik.

Jeg har således været I veteranbilsverdenen I over 40 år on/off og har I de senere år også begyndt at hjælpe lidt til I noget organisationsarbejde. Således har jeg for år tilbage været engageret I at skulle hjælpe og aflaste Erik Mieth I arbejdet med de historiske nummerplader og har blandt andet knyttet kontakter til deciderede eksperter ud I nummerpladehistorie – noget vi nyder stor glæde af I “Nummerpladeudvalget” under MhS, som jeg er medlem af.

Selv om jeg for tiden kun har førkrigsbiler (før WWII) er jeg bestemt ikke uden interesse for korrekt restaurerede biler fra “min egen tid” ligesom jeg da også har en drøm om en gang at få en rigtig førkrigs messing bil – altså fra før “den store krig”. Jeg mener derfor selv at kunne varetage interesser for hele spektret af “veteranbiler” så længe de ikke er ombyggede til ukendelighed.

Nu vil jeg tage skridtet fuldt ud og noget mere forpligtende ved at tilbyde mit kandiatur til en af pladserne I bestyrelsen af MhS. Jeg skal desuden overtage nummerpladearbejdet efter Erik Mieth og vil I bestyrelsen arbejde for at denne unikke ordning fastholdes og udbygges – bl.a. Med gule plader til last og varevogne. Og så vil jeg arbejde på at fastholde SKAT på lovens bogstav om “historisk korrekte nummerplader”.

—o0o—

Ud over de nævnte emner så er der to af de siddende bestyrelsesmedlemmer der er på valg i år. Det er formand Søren Jacobsen, om hvem man kan læse om her: Formand Søren Jacobsen og bestyrelsesmedlem Henning Thomsen, som man kan læse om her: Bestyrelsesmedlem Henning Thomsen

Det er muligt at opstille medlemmer til bestyrelsen i Motorhistorisk Samråd, frem til og under årsmødet.

SENESTE NYHEDER

Hvornår må jeg køre veteran?
Hvornår må jeg køre veteran?
Vi vil i denne artikel se lidt nærmere på hvilke regler der typisk gælder for brugen af veterankøretøjer, og dermed ...
Læs Mere
Import og godkendelse er under forandring
Import og godkendelse er under forandring
I de her dage der arbejdes der i Færdselsstyrelsen og Transportministeriet på en større ændring af reglerne ved import og ...
Læs Mere
Historiske køretøjer, sådan som de også kan være
Historiske køretøjer, sådan som de også kan være
Billeder fortæller ofte en bedre historie i sig selv end lange forklaringer. Vi har derfor her samlet en række billedlige ...
Læs Mere
Hvorfor skulle Originalitetskravet afskaffes?
Hvorfor skulle Originalitetskravet afskaffes?
Herunder følger historien om et lille stykke lovgivning: En flig af en lovbestemmelse, og en afgiftsreform for mere end 30 ...
Læs Mere
Vidtrækkende konsekvenser ønskes
Vidtrækkende konsekvenser ønskes
På dette link kan du hente en pdf-version af vores høringssvar, hvor vi på 4 tætskrevne sider, både roser, men ...
Læs Mere