Kontakt os hvis du er i tvivl

Med denne første uge i august er Motorhistorisk Samråds sekretariat oppe i omdrejninger igen, efter en kort sommerpause.

Allerede i næste uge mødes bestyrelsen for at planlægge de næste måneder frem mod Årsmødet 2014 og der med Motorhistorisk Samråds generalforsamling.

I løbet af sommerferieperioden er der endnu en gang opstået rygter, der efter sigende skulle forværre forholdende for de motorhistoriske køretøjer. Denne gang var det om en kommende afgiftsforhøjelse der intet her på sig, og som antageligvis skulle være opstået i en synshal. Det er desværre ret ofte at vi hører den slags rygter, som oftest opstår på baggrund af uvidenhed, eller manglende indsigt.

Vi vil derfor bruge denne her mulighed for at gøre opmærksom på at man til hver en tid er velkommen til at rette henvendelse til Motorhistorisk Samråd via e-mail, telefon eller Facebook, hvis man ønsker ordentlig besked.

Sekretariatet kan kontaktes på mhs@motorhistorisk.dk eller på +45 23 47 41 63. Find samrådet på facebook her: www.facebook.com/Motorhistorisk

SENESTE NYHEDER

Hvornår må jeg køre veteran?
Hvornår må jeg køre veteran?
Vi vil i denne artikel se lidt nærmere på hvilke regler der typisk gælder for brugen af veterankøretøjer, og dermed ...
Læs Mere
Import og godkendelse er under forandring
Import og godkendelse er under forandring
I de her dage der arbejdes der i Færdselsstyrelsen og Transportministeriet på en større ændring af reglerne ved import og ...
Læs Mere
Historiske køretøjer, sådan som de også kan være
Historiske køretøjer, sådan som de også kan være
Billeder fortæller ofte en bedre historie i sig selv end lange forklaringer. Vi har derfor her samlet en række billedlige ...
Læs Mere
Hvorfor skulle Originalitetskravet afskaffes?
Hvorfor skulle Originalitetskravet afskaffes?
Herunder følger historien om et lille stykke lovgivning: En flig af en lovbestemmelse, og en afgiftsreform for mere end 30 ...
Læs Mere
Vidtrækkende konsekvenser ønskes
Vidtrækkende konsekvenser ønskes
På dette link kan du hente en pdf-version af vores høringssvar, hvor vi på 4 tætskrevne sider, både roser, men ...
Læs Mere